Blog WorkExpress.pl

Blog ekspercki jednej z największych agencji pracy tymczasowej w Polsce

Misją serwisu jest wzrost świadomości potencjału,
który drzemie w elastycznej formie zatrudnienia.
Dzielimy się wiedzą i zachęcamy do dyskusji!

9 stycznia 2013 - admin

Bardzo Potrzebne Odchudzenie, czyli jak outsourcing wiedzy tworzy przewagę konkurencyjną

Print Friendly

W branży BPO działamy od blisko dwóch lat, rekrutując przede wszystkim konsultantów ze znajomością języków obcych. Outsourcing to, jak wiadomo, zlecanie obsługi wybranych procesów, koniecznych dla funkcjonowania firmy, wyspecjalizowanym podmiotom zewnętrznym i rozliczanie ich na podstawie efektów działania. W trakcie realizacji tych usług niezbędna jest intensywna wymiana informacji, aby procesy mogły być realizowane z optymalną efektywnością. Outsourcing jest więc jednocześnie sposobem na „odchudzenie” firmy i wydajnym kanałem wymiany wiedzy

W Polsce obserwujemy błyskawiczny rozwój tej branży. To kryzys w dużej mierze przyczynił się do rozwoju sektora usług BPO, ze względu na jego dużą użyteczność w podnoszeniu efektywności przedsiębiorstw. Outsourcing stał się wiodącym elementem wielu modeli biznesowych, np. w firmie Capgemini . Jak podaje „Gazeta Wyborcza”, co trzecie centrum usług sektora BPO na świecie jest lokowane właśnie w Polsce. W branży pracuje już 60 tysięcy osób, a zagraniczne firmy chętnie zlecają zewnętrznym firmom rozliczenia finansowe, HR czy wsparcie IT. Centra usługowe najczęściej zatrudniają pracowników korzystając z usługi pracy tymczasowej. Oprócz korzyści z elastycznych form zatrudnienia, współpraca z wyspecjalizowanymi firmami doradztwa personalnego, umożliwia wsparcie w procesach rekrutacji personelu oraz jest dobrym źródłem wiedzy na temat lokalnego rynku pracy.

Największa liczba centrów usług wspólnych jest w: Krakowie, Wrocławiu, Warszawie, Łodzi, Poznaniu i Katowicach. Języki, które najczęściej są poszukiwane, to m.in. : francuski, niemiecki, hiszpański, angielski, czeski, portugalski i arabski. Na co dzień sami badamy oczekiwania naszych partnerów biznesowych, którzy coraz częściej poszukują konsultantów, znających już nie jeden, a przynajmniej dwa języki obce. Istotne jest, że znajomość jednego języka obcego musi być na poziomie co najmniej C1, czyli zaawansowanym a mile widziany jest zwykle dobry lub komunikatywny poziom znajomości drugiego. Najczęściej spotykane połączenia to: angielski+niemiecki; angielski+francuski oraz angielski+hiszpański.

Zdecydowana większość pracowników takich centrów to osoby młode (średnia wieku to ok. 26 lat), z wyższym wykształceniem, ale też aktualnie studiujące. Kandydatami na te stanowiska są absolwenci z kilkumiesięcznym stażem lub po praktyce, z bardzo dobrą znajomością jednego języka obcego. Co ważne – nie zawsze wymaga się od kandydatów kierunkowego wykształcenia. Bardziej istotne staje się zdobyte już doświadczenie i biegłość w posługiwaniu się językiem obcym, przez co szanse na zatrudnienie mają osoby z dyplomami kierunków innych niż ekonomiczne czy techniczne. Dla młodych ludzi, wchodzących na rynek zatrudnienia jest to więc doskonała możliwość zdobycia pierwszego, poważnego doświadczenia zawodowego. Korzyści są z pewnością obustronne, bo pracodawcy rozwijają i zyskują w ten sposób przyszłe kadry i dlatego też, coraz częściej, centra oprócz zatrudnienia na stałe, sięgają po elastyczne formy zatrudnienia.

Pracodawcy oferują kandydatom szkolenia wstępne, możliwość nauki i rozwoju kompetencji oraz stabilność zatrudnienia. Ponadto, co warto podkreślić, miejsca pracy zwykle znajdują się w dogodnych lokalizacjach, a praca odbywa się w komfortowych warunkach, w stałych godzinach oraz wiąże się z atrakcyjnym wynagrodzeniem. Oprócz wynagrodzenia podstawowego funkcjonują także dodatkowe elementy uposażenia , takie jak :

  • prywatna opieka medyczna,
  • karnety wstępu do ośrodków rekreacji i fitness,
  • bony obiadowe,
  • dofinansowanie lub refundacja edukacji: kursów językowych, kursów specjalistycznych, studiów podyplomowych, pokrycie kosztów transportu,
  • ubezpieczenie na życie dla wybranych pracowników.

 

Oczywiście ich rodzaj oraz wysokość uzależnione są od wykonywanych zadań i obowiązków, a także stanowiska zajmowanego w strukturze firmy. Na szczególną uwagę zasługuje konsekwentne inwestowanie w kapitał wiedzy, powszechne w całej branży BPO. Wszyscy zdają sobie sprawę, że w dzisiejszych czasach znajomość języków obcych, wiedza i kompetencje pracowników, to niewątpliwie kluczowe elementy do osiągnięcia sukcesu biznesowego pracodawców.

Podsumowując, outsourcing, to jeden z najbardziej innowacyjnych segmentów usług dla biznesu, wykorzystujący nowe technologie, zaawansowane rozwiązania i nieustannie inwestujący w specjalistyczne kompetencje. Firmy outsourcingowe, opierając swoją wartość na wiedzy, zwiększają z kolei konkurencyjność i elastyczność swoich klientów, budując ich przewagę konkurencyjną.

Osoby, które odwiedziły tę stronę szukały informacji o:

  • konkurencyjnosc outsourcing

Podziel się wiedzą

Autor:

Artur Ragan

więcej wpisów tego autora

Komentarze do artykułu

  1. Jest to najlepszy artykuł jaki znalałem na tej stronie. Świetnie napisany, klarownym i zrozumiałym językiem. Dotyka sedna sprawy i daje poważne argumenty tym, którzy myślą o BPO a także tym, którzy jeszcze o tym nie myśleli. Widać, że autorka zna się na rzeczy i potrafi się tą wiedzą w umiejętny sposób dzielić. Szczerze gratuluję.

    wpadlo
    22 stycznia 2013 14:47 Reply

Skomentuj

(wymagane)

(wymagane)

Przeczytaj inne:
ilość zapytań
Jak minister 1336 etatów uratował

Zapewne wszystkich (nie wszystkich?) uradował fakt przeznaczenia części środków FGŚP na utrzymanie miejsc pracy w firmach z problemami. To efekt ustawy o ochronie miejsc pracy obowiązującej od listopada 2013 roku....

Zamknij