Blog WorkExpress.pl

Blog ekspercki jednej z największych agencji pracy tymczasowej w Polsce

Misją serwisu jest wzrost świadomości potencjału,
który drzemie w elastycznej formie zatrudnienia.
Dzielimy się wiedzą i zachęcamy do dyskusji!

26 listopada 2015 - Artur Ragan

Branża BPO w 2015

Print Friendly

Największa liczba centrów usług wspólnych jest w: Krakowie, Wrocławiu, Warszawie, Trójmieście, Łodzi, Poznaniu i Katowicach. Najczęściej spotykane obszary w centrach usług wspólnych to księgowość, sprzedaż, obsługa kadr i płac, IT i zarządzanie obiegiem dokumentów. Branża BPO w Polsce zatrudnia ponad 150 tysięcy ludzi.

Centra BPO/SSC najczęściej szukają młodych ludzi, znających cenione na rynku pracy języki obce. Pracownikami są zwykle absolwenci z kilkumiesięcznym stażem lub po praktyce, z bardzo dobrą znajomością jednego języka obcego. Co ważne – nie zawsze wymaga się od kandydatów kierunkowego wykształcenia. Bardziej istotne staje się zdobyte już doświadczenie i biegłość w posługiwaniu się językiem obcym, przez co szanse na zatrudnienie mają osoby z dyplomami kierunków innych niż ekonomiczne czy techniczne.

To dla nich dobry start kariery, bo trafiają zwykle do miejsc pracy o wysokim standardzie, uczą pracować w międzynarodowym środowisku i poznają wymogi stanowisk pracy, właściwe dla wielkich korporacji. Centra BPO korzystają z wsparcia agencji pracy tymczasowej, ale też umożliwiają awansowanie tym, którzy uzyskują wyróżniające się wyniki. Początek to np. praca konsultanta „na słuchawce” w centrum obsługi klienta, potem awans na specjalistę, wreszcie na team leadera, itd. W każdej firmie wygląda to nieco inaczej, stosownie do charakteru działalności. W outsourcingu usług księgowych podstawowym stanowiskiem jest Accountant (księgowy), wyżej jest Senior Accountant (zarobki na poziomie 5000 brutto) a jeszcze wyżej Team Leader (7-8 000 zł brutto). Może się on rozwijać w różnych kierunkach, więc kolejne szczeble kariery noszą takie nazwy jak np. Tax Analyst (ok. 6000 brutto). Pensje na stanowiskach kierowniczych np. Process Managera sięgają 17 000zł brutto.

Centra BPO zlokalizowane w Aglomeracji Śląskiej poszukują kandydatów z takimi językami jak: angielski, niemiecki, francuski, niderlandzki, hiszpański, włoski, holenderski, szwedzki, duński i fiński. Łącznie obsługują one klientów w 24 językach i rekrutują właściwie nieustannie. (żródło: Sektor nowoczesnych usług biznesowych w Aglomeracji Katowickiej, raport przygotowany dla Urzędu Miasta Katowice przez Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL). We Wrocławiu, Warszawie czy Krakowie ranking najczęściej poszukiwanych języków wygląda niemal identycznie.

Czy powalają robic międzynarodową karierę? Nielicznym na pewno. Tym, którzy naprawdę biegle posługują się językami obcymi i zdobyli gruntowną wiedzę o procesach realizowanych w firmie. Krótko mówiąc – to praca dla tych, którzy są mobilni, chcą bez przerwy podnosić swoje kwalifikacje i są dobrze zorganizowani. Pracodawcy oferują kandydatom szkolenia wstępne, możliwość nauki i rozwoju kompetencji oraz stabilność zatrudnienia. Ponadto, co warto podkreślić, miejsca pracy zwykle znajdują się w dogodnych lokalizacjach, a praca odbywa się w komfortowych warunkach, w stałych godzinach oraz wiąże się z atrakcyjnym wynagrodzeniem. Oprócz wynagrodzenia podstawowego funkcjonują także dodatkowe elementy uposażenia , takie jak prywatna opieka medyczna, karnety wstępu do ośrodków rekreacji i fitness, bony obiadowe, dofinansowanie lub refundacja edukacji: kursów językowych, kursów specjalistycznych, studiów podyplomowych, pokrycie kosztów transportu czy ubezpieczenie na życie dla wybranych pracowników. Oczywiście ich rodzaj oraz wysokość uzależnione są od wykonywanych zadań i obowiązków, a także stanowiska zajmowanego w strukturze firmy. Na szczególną uwagę zasługuje konsekwentne inwestowanie w kapitał wiedzy, powszechne w całej branży BPO.

Osoby, które odwiedziły tę stronę szukały informacji o:

  • outsoucing solutions partners jaka to praca z work express

Wpis utworzony w 26 listopada 2015 o godzinie 2:35 i dodany do działu Aktualności, Outsourcing.
Możesz zasubskrybować ten temat poprzez kanał RSS 2.0. Możesz napisać odpowiedź, lub śledzić na swojej stronie.

Podziel się wiedzą

Komentarze do artykułu

Skomentuj

(wymagane)

(wymagane)

Przeczytaj inne:
reklamacje2
Reklamacje w zarządzaniu

Ktoś powiedział, że największe marnotrawstwo to powtarzanie starych błędów i oczekiwanie coraz lepszych wyników. W nowoczesnym biznesie, przyjmowanie i należyta obsługa reklamacji to już nie luksus a konieczność. Nie sposób...

Zamknij