Blog WorkExpress.pl

Blog ekspercki jednej z największych agencji pracy tymczasowej w Polsce

Misją serwisu jest wzrost świadomości potencjału,
który drzemie w elastycznej formie zatrudnienia.
Dzielimy się wiedzą i zachęcamy do dyskusji!

27 sierpnia 2012 - Artur Ragan

Employer Branding, czyli inwestycja długoterminowa

Print Friendly

Coraz większa liczba pracodawców wie, że warto podjąć niemal każde działanie, które czyni firmę atrakcyjnym miejscem pracy, dobrze ocenianym przez aktualnych pracowników i chętnie wybieranym przez kandydatów. Bez względu na wielkość przedsiębiorstwa i koniunkturę, właśnie takie firmy przyciągają najlepszych specjalistów i dzięki ich kompetencjom zdobywają przewagę konkurencyjną

Jak wypracować markę dobrego pracodawcy? Stworzyć w miejscu pracy przyjazną atmosferę i możliwości rozwoju a na zewnątrz stale wysyłać sygnały mówiące, dlaczego warto wybrać właśnie TĘ firmę.

Na ten temat napisano już liczne tomy, ale gdyby trzeba było wskazać dwa filary employer brandingu, większość znawców tematu powiedziałby, że to: długofalowa polityka personalna i efektywna komunikacja. Długofalowa, a więc uwzględniająca strategiczne cele przedsiębiorstwa, takie jak systematyczny wzrost jego wartości. Zapewne dlatego najlepsze rezultaty w budowaniu wizerunku pracodawcy mają firmy, w których jeden z właścicieli lub członków zarządu jest osobiście zaangażowany w tworzenie polityki personalnej i nadzór nad jej realizacją. (To jednak rozwiązanie ciągle zbyt rzadko spotykane w naszym kraju i temat na osobny tekst. )

Jak efektywnie budować dobry wizerunek pracodawcy?

Poprzez

  • stałą współpracę działu HR i PR w komunikowaniu na zewnątrz i wewnątrz, dlaczego warto pracować w firmie,
  • monitorowanie poziomu satysfakcji i zaangażowania pracowników za pomocą regularnie przeprowadzanych ankiet,
  • wspieranie innowacji, umożliwienie realizowania własnych pomysłów i zachęcanie pracowników do dzielenia się nimi,
  • wspieranie pasji pracowników i promowanie ich „pozasłużbowych” osiągnięć w sporcie, sztuce itp.,
  • promowanie wysokich standardów zarządzania zasobami ludzkimi,
  • zapewnienie nowym pracownikom „ścieżki adaptacyjnej” zaprojektowanej odrębnie dla każdego stanowiska,
  • wzmacnianie integracji zespołu podczas formalnych i nieformalnych spotkań
  • udział w konkursach typu „pracodawca roku” (branżowych i ogólnopolskich),
  • konsekwentne wpajanie pracownikom i kadrze kierowniczej idei społecznej odpowiedzialności biznesu,
  • pomoc społecznościom lokalnym i działania proekologiczne

 

Co jeszcze można zrobić?

Jeśli jesteśmy pewni, że podjęliśmy już najważniejsze kroki, aby być postrzeganym jako dobry pracodawca, należy to konsekwentnie komunikować. Przynajmniej za pomocą odrębnej zakładki KARIERA na stronie internetowej, firmowego profilu w serwisach społecznościowych, firmowego bloga czy na internetowych forach dyskusyjnych. Warto też uruchomić program praktyk, dzięki którym młodzi ludzie staną się naszymi „ambasadorami”. To rzecz jasna wymaga od pracodawcy zapewnienia rzetelnie prowadzonej praktyki, bo młody człowiek zajmujący się jedynie kserowaniem dokumentów i parzeniem kawy, na pewno nie powie o nas dobrego słowa). Wygrywają ci, którzy praktykantów i stażystów traktują na równi z etatowymi pracownikami. Co do efektywnego komunikowania zalet pracodawcy w mediach społecznościowych – polecam świetny artykuł Piotra Rzebko „Czy w nowych mediach marka pracodawcy jest produktem?

Podsumowując – pozytywny wizerunek firmy można budować poprzez niemal każde działanie, które pozwoli pracownikowi być dumnym, że pracuje akurat w tej firmie i z takimi ludźmi. To chyba najkrótsza definicja sukcesu w ‘employer brandingu’. Każdy z nas potrzebuje poczucia bezpieczeństwa i przynależności do grupy, ale chcemy też, aby marka pracodawcy była powodem do chwały, kiedy przez  znajomych lub dalszą rodzinę zostaniemy zapytani o miejsce pracy.

Osoby, które odwiedziły tę stronę szukały informacji o:

  • dlaczego pracodawcy rekrutjuą z zewnatrz
  • employer branding definicja

Wpis utworzony w 27 sierpnia 2012 o godzinie 4:19 i dodany do działu Aktualności, HR.
Możesz zasubskrybować ten temat poprzez kanał RSS 2.0. Możesz napisać odpowiedź, lub śledzić na swojej stronie.
Tagi: , , , , , , , , , , , , ,

Podziel się wiedzą

Komentarze do artykułu

Skomentuj

(wymagane)

(wymagane)

Przeczytaj inne:
produkcja
Assessment Centre dla pracowników produkcji

Od roku dla naszych klientów z sektora produkcji przemysłowej realizujemy projekt sprawdzający predyspozycje pracowników tymczasowych do wykonywania typowych zadań przy liniach produkcyjnych. Jego podstawą jest Assessment Centre, czyli krótkie zadania...

Zamknij