Blog WorkExpress.pl

Blog ekspercki jednej z największych agencji pracy tymczasowej w Polsce

Misją serwisu jest wzrost świadomości potencjału,
który drzemie w elastycznej formie zatrudnienia.
Dzielimy się wiedzą i zachęcamy do dyskusji!

28 lipca 2011 - Piotr Rzebko

Atrakcyjna rekrutacja jako sposób na minimalizacje kosztów

Print Friendly

W tysiącach identycznych, szablonowych ogłoszeń nie trzeba wiele wysiłku, aby wyróżnić konkretną ofertę pracy. Dobrze przygotowana, interesująca treść ogłoszenia, wzbogacona o elementy zachęcające do jego rekomendacji powinna być solidną podstawą procesów rekrutacyjnych.

Wyróżnienie się na rynku pracy kreatywnością czy spektakularna autopromocją jest tematem, który zawsze interesuje media. Podobnie ma się sprawa w wypadku zakrojonych na wielką skalę rekrutacji proponujących „pracę marzeń”, jak słynny zarządca tropikalnej wyspy, tester destynacji czy nawet niedawne poszukiwania Ambasadora Fabryki Przyjemności i Wakacyjnych Zwiadowców Kraju. Rekrutacje w takich wypadkach traktowane są jako niecodzienna forma akcji promocyjnej i wymagają od potencjalnych kandydatów znacznie większej aktywności niż proste wysłanie CV i rozmowa rekrutacyjna. Jednak zainteresowanie mediów i spektakularne efekty takich działań powinny być inspiracją dla pracodawców przy prowadzeniu „standardowych” rekrutacji.

Wyjście poza schemat


Zdarzają się przypadki, iż rekrutacja wymyka się z przyjętych ram, a procesy rekrutacyjne są niezwykle nowatorskie. Za pomocą ciekawych konkursów, ogłoszeń w wersji atrakcyjnego video, infografik czy nawet gier można dowiedzieć się o kandydatach znacznie więcej niż za pośrednictwem portali pracy. Działania tego typu zwracają na siebie uwagę, budzą zainteresowanie mediów i kształtują wizerunek pracodawcy, co obniża koszty poszukiwania kolejnych pracowników i ma bardzo wiele innych zalet.

Po raz kolejny „content is the king”

Oferty pracy opublikowane w atrakcyjnych szablonach bez wątpienia wyglądają profesjonalnie, jednak to tekst ogłoszenia odpowiada za jego atrakcyjność. Nawet prosta zmiana, dzięki której ogłoszenie jest bardziej bezpośrednie i dopasowane, potrafi znacznie zwiększyć spływ aplikacji. Siła słowa jest niedoceniana a osobom odpowiedzialnym za publikacje ogłoszeń przydałby się kurs pisania atrakcyjnych tekstów…

Oczywistością jest, że oferta powinna trafić do konkretnej grupy docelowej o możliwie dużym zasięgu. Posiadanie odpowiedniej bazy kandydatów, publikacja ofert na stronie kariery i portalach pracy często wystarcza, jednak przy skomplikowanych rekrutacjach kluczową rolę grają rekomendacje. Ludzie polecają sobie treści, które uważają za atrakcyjne i w wypadku ofert pracy ma zastosowanie ta sama prawidłowość.

 

 


Wpis utworzony w 28 lipca 2011 o godzinie 12:00 i dodany do działu Rekrutacje.
Możesz zasubskrybować ten temat poprzez kanał RSS 2.0. Możesz napisać odpowiedź, lub śledzić na swojej stronie.
Tagi: , , , , , , , ,

Podziel się wiedzą

Autor:

Artur Ragan

Od 2009 roku bawi się marketingiem. Jako specjalista ds. e-PR w Work Express rozwija portal pracy Jobexpress.pl oraz realizuję strategię marketingu online. Interesuję się sportami wodnymi i motoryzacją, od siedmiu lat współorganizuje największą w Polsce imprezę motoryzacyjno-rozrywkową Summer Cars Party. więcej wpisów tego autora

Komentarze do artykułu

Skomentuj

(wymagane)

(wymagane)

Przeczytaj inne:
Wsparcie produkcji
Wsparcie produkcji = kontrola nad kosztami pracy

Praca tymczasowa ma ponad 90 lat, czyli prawie tyle samo, co wynalazek taśmy produkcyjnej. Jedno i drugie wdrożono zresztą w tej samej firmie. W ten właśnie sposób w zakładach Forda...

Zamknij