Blog WorkExpress.pl

Blog ekspercki jednej z największych agencji pracy tymczasowej w Polsce

Misją serwisu jest wzrost świadomości potencjału,
który drzemie w elastycznej formie zatrudnienia.
Dzielimy się wiedzą i zachęcamy do dyskusji!

10 maja 2011 - Piotr Rzebko

Social media w rekrutacji – popularność, badania, możliwości

Print Friendly

Wczoraj na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach odbyło się seminarium „Nie daj się zaskoczyć! Rekrutacja i selekcja bez tajemnic”. Gdzie miałem okazję wygłosić niedługi referat pt „E-rekrutacja 2.0, czyli jak wykorzystać social media w rekrutacji pracowników”.

20 minut to za mało, aby wyjaśnić zasady komunikacji w social media przy budowaniu wizerunku pracodawcy i kandydata, o zasadach dialogu i ekonomii zaufania czy nawet praktycznej prezentacji. Jednak idealnie wystarcza by pozwolić cyfrom i badaniom mówić samym za siebie… W poniższej prezentacji zebrałem wyniki kilku badań, które wyraźnie wskazują, iż:

  • firmy coraz częściej korzystają z social media przy rekrutacjach,
  • stale rośnie popularność wykorzystania portali społecznościowych przy weryfikacji kandydatów,
  • użytkownicy serwisów społecznościowych często nie stosują ograniczeń w dostępie do ich danych osobowych,
  • większość internautów interesuje ich wizerunek w sieci.

Dodając do tego „boom na social media”, który obserwujemy od jakiegoś czasu i już widoczną poprawę prowadzonej przez firmy komunikacji w nowym medium widać, że na przestrzeni najbliższych lat „obywatele cyfrowego świata”, (czyli osoby, dla których interakcje społeczne, praca i zabawa za pośrednictwem internetu są w pełni naturalne) zyskają przewagę na rynku pracy.

Zachęcam do przejrzenia prezentacji.

 

Czy social media to przyszłość rekrutacji, przyjmującej formę dialogu miedzy firmą a potencjalnym pracownikiem?

 

Osoby, które odwiedziły tę stronę szukały informacji o:

  • social media w rekrutacji
  • rekrutacja w social media
  • wykorzystanie e-rekrutacji
  • bryła marcin work katowice
  • e-rekrutacja

Wpis utworzony w 10 maja 2011 o godzinie 9:33 i dodany do działu Rekrutacje.
Możesz zasubskrybować ten temat poprzez kanał RSS 2.0. Możesz napisać odpowiedź, lub śledzić na swojej stronie.
Tagi: , , , , , , , , , ,

Podziel się wiedzą

Autor:

Artur Ragan

Od 2009 roku bawi się marketingiem. Jako specjalista ds. e-PR w Work Express rozwija portal pracy Jobexpress.pl oraz realizuję strategię marketingu online. Interesuję się sportami wodnymi i motoryzacją, od siedmiu lat współorganizuje największą w Polsce imprezę motoryzacyjno-rozrywkową Summer Cars Party. więcej wpisów tego autora

Komentarze do artykułu

Skomentuj

(wymagane)

(wymagane)

Przeczytaj inne:
podpis na umowie
Badania Satysfakcji Pracowników tymczasowych – najważniejsze wyniki edycji 2013

Po raz kolejny przeprowadziliśmy badanie satysfakcji pracowników tymczasowych. Wyniki są zbliżone do ubiegłorocznych. Zmieniła się struktura demograficzna tej grupy oraz postawy wobec pracy tymczasowej oraz podnoszenia kwalifikacji Badanie satysfakcji pracowników...

Zamknij