Blog WorkExpress.pl

Blog ekspercki jednej z największych agencji pracy tymczasowej w Polsce

Misją serwisu jest wzrost świadomości potencjału,
który drzemie w elastycznej formie zatrudnienia.
Dzielimy się wiedzą i zachęcamy do dyskusji!

27 czerwca 2012 - Piotr Rzebko

Znasz 2 najważniejsze elementy skutecznej rekrutacji?

Print Friendly

Wyobraź sobie sytuację, w której masz absolutną pewność, że zatrudnisz osobę, która spełni Twoje wymagania. Wyobraź sobie, że wystarczy abyś zrozumiał już znane Ci dwa najważniejsze elementy skutecznej rekrutacji. Pomoże Ci w tym cykl trzech artykułów, do którego wstęp właśnie czytasz.

Prawdopodobnie nie wierzysz, że dwa proste i oczywiste zagadnienia mogą dać taki efekt. Szczerze mówiąc dzieje się tak, ponieważ brak odpowiednich kandydatów a nawet realne problemy z zatrudnieniem kompetentnego pracownika wynikają z niedostatecznego zasięgu ofert pracy i ich nieefektywnej selekcji. Przyznasz, że to oczywiste.

Rozwijając portal pracy, wspierając rekrutacje w Work Express oraz przyglądając się działaniom wielu pracodawców zauważyłem, iż w większości przypadków optymalizacja tych dwóch „oczywistych” elementów rekrutacji pozwala osiągnąć spektakularne rezultaty.

Czym jest „zasięg” oferty pracy?

Za pomocą publikowania oferty pracy w największych portalach oraz odpowiednich działaniach reklamowych można jej zapewnić kilkanaście a nawet kilkadziesiąt tysięcy wyświetleń w skali miesiąca. Ponieważ ruch w internecie wymaga określonych wydatków zapewnienie ofertom pracy odpowiedniego zasięgu to niemały koszt. Przy rekrutacji specjalistów, aby odnaleźć odpowiednich kandydatów może on nawet kilkakrotnie przekroczyć ich miesięczne wynagrodzenie.

Nie jest prawdą jednak, że nie można przeprowadzić rekrutacji bez ponoszenia wysokich wydatków na publikację ofert pracy. Z pomocą przychodzi własna baza kandydatów, firmowa strona www, darmowe portale pracy, agregatory ofert, programy poleceń pracowników i serwisy Social Media.

Szczegółowo o tym jak wykorzystać stronę www do pozyskania kandydatów i przeprowadzić rekrutację nie wydając nawet złotówki na publikacje ofert pracy w artykule: Bądź sprytny, nie płać za publikację ofert pracy

Skuteczna selekcja kandydatów

Selekcja to proces skomplikowany jednak kluczowy dla każdej rekrutacji i tak dopiero weryfikacja kompetencji kandydatów za pomocą testów psychologicznych, kompetencyjnych, manualnych i asessment centre daje gwarancję oszczędności czasu rekrutacji i zatrudnienia osoby która spełni pokładane w niej oczekiwania.

Selekcja definiowana jest dwojako: jako proces funkcjonujący równolegle do rekrutacji lub jej element składowy. Odkładając rozważania akademickie na bok faktem pozostaje, iż przeglądanie ofert pracy to bezpośredni kontakt potencjalnego pracownika z marką pracodawcy. Z takiego założenia wynika prosty wniosek – wygląd i treść oferty ma znaczenie, ponieważ już na tym etapie rozpoczyna się wstępna selekcja.

    • Warto opracować standaryzację komunikatu zawieranego w ofertach pracy, niejako wzoru/instrukcji na podstawie, której powstają oferty i która jest spójna z wizerunkiem zarówno marki jak i pracodawcy oraz dobrze odzwierciedla kulturę organizacji,

 

    • Jeżeli tylko jest taka możliwość oferta pracy powinna posiadać zgodną z identyfikacją wizualną szatę graficzną,

 

    • Opis wstępu, wymienienie obowiązków, wymaganych (realnie potrzebnych) kompetencji i szczegółowe, zgodne z prawdą informacje w sekcji „oferujemy” to absolutna podstawa.

 

Oferty pracy publikowane w należącym do Work Express portalu pracy jobexpress.pl posiadające dobrze opracowany tekst osiągają nawet trzykrotnie wyższy współczynnik konwersji do złożenia aplikacji (współczynnik osób, które aplikowały na ofertę pracy względem tych, które do niej dotarły) niż podobne oferty, w których o tym zapomniano.

Czasami podczas rekrutacji zastanawiasz się „Gdzie zniknęli kandydaci”?

Wyobraź sobie, że dysponujesz bazą ponad 300 000 kandydatów, docierasz z ofertami pracy do blisko 500 000 osób miesięcznie i masz dostęp do zaawansowanych testów oraz innych narzędzi selekcji. Tak w skrócie wyglądają możliwości Agencji Pracy (na przykładzie Work Express*), jednak, mimo, iż przedsiębiorstwom o innym profilu działalności niełatwo wypracować takie narzędzia, to schemat „możliwie największy zasięg i skuteczna selekcja” przyniesie pożądane rezultaty w postaci stale powiększającej się bazy kandydatów oraz średniej ilości aplikacji na ofertę pracy, poprawienia wizerunku pracodawcy i zmniejszenia rotacji pracowników.

Zachęcam do subskrypcji newslettera (na górze prawej kolumny), ponieważ z kolejnych artykułów dowiesz się między innymi:

Jaką rolę w pozyskaniu kandydatów pełni firmowy serwis www, jak przeprowadzić rekrutację nie wydając nawet złotówki na publikacje ofert pracy oraz o możliwościach które dają programy poleceń pracowników i wykorzystaniu social media do budowania wizerunku pracodawcy.

_________________________________
*Work Express posiada poza zakładką kariery i stroną z ofertami pracy również największy w Polsce darmowy portal pracy Jobexpress.pl. Zbierający dane o witrynach internetowych serwis Alexa.com plasuje strony jobexpress.pl i workexpress.pl na pierwszym miejscu wśród serwisów Agencji Pracy w polskim internecie. Dodatkowo oferty pracy promowane są również w agregatorach ofert oraz wspierane kampaniami PPC

Osoby, które odwiedziły tę stronę szukały informacji o:

  • work express rekrutacja
  • wyszukiwanie odpowiednich elementow selekcja
  • co to są elementy rekrutacji
  • elementy rekrutacji pracowników
  • jak można przeprowadzić proces weryfikacji skuteczności rekrutacji

Wpis utworzony w 27 czerwca 2012 o godzinie 1:55 i dodany do działu Rekrutacje.
Możesz zasubskrybować ten temat poprzez kanał RSS 2.0. Możesz napisać odpowiedź, lub śledzić na swojej stronie.
Tagi: , , , , ,

Podziel się wiedzą

Autor:

Artur Ragan

Od 2009 roku bawi się marketingiem. Jako specjalista ds. e-PR w Work Express rozwija portal pracy Jobexpress.pl oraz realizuję strategię marketingu online. Interesuję się sportami wodnymi i motoryzacją, od siedmiu lat współorganizuje największą w Polsce imprezę motoryzacyjno-rozrywkową Summer Cars Party. więcej wpisów tego autora

Komentarze do artykułu

Skomentuj

(wymagane)

(wymagane)

Przeczytaj inne:
kp
Stary ale jary, czyli rzecz o podobieństwie księży i rolników [WRP]

Kolejny raz prezentujemy najciekawsze wydarzenia z rynku pracy minionego miesiąca. Dzisiaj piszemy o tym co rząd jest w stanie powiedzieć by przekonać nas do reformy emerytalnej, czy w najbliższym czasie...

Zamknij